عکاسی مد و عکاسی پوشاک
عکاسی مد و عکاسی پوشاک
عکاسی مد و عکاسی پوشاک
عکاسی مد و عکاسی پوشاک (Fashion) شاخهای از عکاسی تبلیغاتی میباشد که هدف اصلی آن نمایش لباس است.
عکاسی لباس معمولا با ژانرهای دیگر عکاسی مثل پرتره، زیبایی (Beauty)، طبیعت، معماری و دیگر هنرها آمیخته میشود. ولی نکته ای که بسیاری از عکاسان در نظر ندارند این است که هدف اصلی عکسبرداری مد معرفی و نمایش پوشاک بوده و ابعاد زیباییشناسی آن در مراحل بعدی حائز اهمیت میباشند.
عکاسی از لباس امروزه به عنوان یکی از روشهای موثر تبلیغاتی شناخت میشود و تاثیر بسزایی بر روی تسریع روند فروش دارد؛ بخصوص اینکه عکاسی مد امروزه پیشرفتهای چشمگیری داشته و افراد حرفهای به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت میکنند.افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند، شناخت کاملی از صنعت مد و پوشاک داشته باشند.